DJ Budai nem szorul bemutatásra. Magyarország talán legismertebb lemezlovasa az elmúlt évtized folyamán mind a fiatalabb, mind az idősebb klubarcok körében elismerést vívott ki. A folyamatosan mosolygó, haladó zenei ízlésű DJ nem véletlenül tart ott, ahol.
Pályafutását ugyanúgy kezdte, mint több tízezer DJ-önjelölt szerte a világban. Az otthoni kazettagyűjtések mellett, járni kezdett diszkókba és klubokba, hogy megfigyelje a nagyöreg lemezlovagok munkáját. Első munkáját egy betegségnek köszönheti, mivel az Angyal bár (nem azonos a maival) lemezlovasa helyett kellett beugrania először dolgozni. Ezután továbbra is maradt az ominózus szórakozóhelyen és ettől fogva szorgalmasan vásárolta a lemezeket.
1990-ben egyéni második helyezést ér el a DMC Magyarországi bajnokságán. Ettől fogva folyamatosan hívni kezdik Budapest táncos helyeire, míg 1993-ban megnyit az ország első „csak techno” helye a Hysteria. Még ebben az évben meghívást kap Siófok premierklubjába a Flörtbe. Itt maga alakítja ki és át a klub zenei vonalát. Egy évvel később már szenzációszámba mennek a vasárnapi és hétfői bulik, ahol egész éjszaka modern tánczene szól. A klub hamarosan az ország egyik legjelentősebbévé válik és a mai napig élő legenda.
1994-ben rendezik meg a magyar dance kultúra szempontjából máig legfontosabb rendezvényt, az X-Mas Mayday-t. Több DJ társával egyetemben meghívást kap erre a partyra, amit számos másik követ majd.
1995. tavaszán Budai rezidenciájaként nyílik meg a Dark Side. Az indusztriális miliőjű hely az első az országban, ahol folyamatosan modern tánczene szól. Még ebben az évben szervezi meg a hagyományteremtő első Stüssy Boat Party-t a Balatonon. A hajósbulik azóta is a nyarak exkluzív rendezvényei közé tartoznak. A Dark Side-ból Budapest új szórakozóhelyére a belvárosi E-Play-be igazol át ’95. végén.
Ugyanekkor Budai pár barátjával megalapítja és elindítja a FREEE Magazint. Mindeközben partik szervezésében vesz részt és az ébredező vidéki klubokba egyre több meghívást kap. 1996. nyarán távozik a Flörtből. Felkérik, vállaljon rezidenciát Siófok másik szuperklubjában a Palace-ban. Ez az együttműködés a leghosszabb ideje tartó rezidencia rekordját is tartja Magyarországon.
1997-ben jelenik meg első mixalbuma a retrospektív Techno-House Classics Of ’93-96, mely iskolateremtő stílusával felnyitja a Magyarországon tevékenykedő lemezkiadók szemét: érdemes (akár kompromisszumoktól mentes) DJ-k által eladható mixalbumokat kiadni. Mindeközben saját dalok írásába kezd és számtalan remix felkérésnek is eleget tesz.
1997-ben megnyeri az év DJ-je díjat, a Silvervoice prezentálásában. Közben olyan rangos partik állandó vendége, mint a Hyperspace. 1998-tól 2001. nyaráig házigazdája a sárándi M47-nek, valamint havi vendége a szegedi Sing-Sing Music Hall-nak is.
1999-ben megjelenik a DJ Mix 2, amely progresszív hangvételével lepi meg és ejti ámulatba rajongóit. Mindeközben tovább folytatódik fellépéssorozata. Rendszeres jelleggel tesz eleget külföldi meghívásoknak Ausztria, Németország, Csehország, Szlovákia, Románia, Svájc, Jugoszlávia klubjaiban és a New York-i magyar közösség invitálására ellátogat New York-ba is.
2000-ben jelenik meg a Techno-logic vol 1., amely ismét újabb fajta koncepció szerint készült mixalbum. A Techno-logic egy újabb lehetőség volt arra, hogy bemutathassa zenei sokoldalúságát.
A mixalbumok mellett saját produkciói is előtérbe kerülnek 1999-től kezdve. Első próbálkozásai remixek formájában látnak napvilágot, míg Let’s Just Go For It című szerzeményével leteszi alapkövét produceri pályafutásának. Három közös szerzeménye Ferry-vel napvilágot lát a holland Pro kiadónál. A Jazz+Az szemplingeket tartalmazó Csepp a Tengerben felkerül számos nemzetközi lemezlovas slágerlistájára.
2001 végén megalapítja saját lemezkiadóját az Egoist Records-ot, amit az egykori Sonic Age tag Vic-kel közösen üzemeltet.
Hosszas szünet után 2002 nyarán megjelenik új mixalbuma. A két különálló lemez, amely limitáltan dupla csomagolásban is forgalomba került, pontosan tükrözi Budai jelenlegi zenei világát, sőt számos új szerzemény is napvilágot látott rajta | |
|
|